My 1st birthday


29092009 adalah kelahiran amie..
So semalam GENAP umur amie 1 TAHUN...
"Happy Birthday Sayang"

"Dah besar anak mommy...sorry mommy lambat blog kan ..
tp,mommy n abah ttp dah wish n nyanyikan awal2 lg utk amie kan(pg smlm)..
Mommy n abah doakan kebahagian dan kesejahteraan amie dunia akhirat...moga menjadi anak yg soleh,sihat dan bijak selalu.sentiasa di murahkan rezeki dan keharmonian..amin.."

Apa yg ada 1 thn pada Amie

Skrng nie amie dah pandai jln..(msk 11bln amie dah pandai belajar jln..xhenti2 berlatih)jatuh bangun,jatuh bangun..(good anak mommy)blm setahun dah pandai jln,dah blh bgn dgn sndr(bgn agkt montot)
Dah semakin bnyk ckp,bnyk tonnye..(kadang2 kite blh faham ape yg di ckpkan tu)
Klau kite letak sejadah nak solat,die dah berdiri dulu kat sejadah,sambil sebelah tangan letak kat telinga ckp "Allah Huakbar" walaupon pelat..sambil rukuk2 kadang sujud plak tu..
Kadang2 kena letak dua sejadah klau nak solat,utk amie satu.
Klau dgr orng azan,die pon letak tgn kat telinga sambil ckp "Allah Huakbar" dlm pelat.
Dah lebih berminat klau kite tnjk kan buku dan ajar die..sambil mulut nye pon berckp2 bahasa sndr smbil tgn tnjk gambar dlm buku.
Lebih menunjukkan minat nak bermain/berkawan ngan budak lelaki dr budak perempuan.
Sentiasa murah dgn senyuman n peramah amie nie. xmudah menangis dpn orng.Xde nak berkepit je ngan mommy die takut kan orng(coz tu klau p mkn kat luar,kami kadang2 senang nak mkn coz ade orng yg tlng layan kan die)hehehe...tp,ttp dlm pengawasan dr kami..bkn sesuka hati nak bwk okey!(akal ttp kena ade okey)
Dah 2 hari mommy n abah ajar amie berus gigi.
Tp,klau sesuatu brng yg di pegang kite ambil, dah pandai mengamok la..(tu yg xtahan tu)
Dah pandai babai n fly kiss..
Gigi amie dah  ade 4btng di atas dan 2 btng di bawah...)klau di geram mmg di gigitnye

Mmg seronok tgk perkembangan anak2..melihat gelagat mereka kite akan tertawa sendiri..
Sunyi rasenye bile mereka nie xde dlm kehidupan kite..
Permata hati mommy n abah

Shayaaannggg mommy


p/s : nak tau ape 1st present yg amie dpt??tunggu nnt cite k..sgt la feveret die tu..

3 comments:

MRS. K said...

HEPY BESDAY BUDAK TECIT!

e.l.i.z.@ said...

happy 1st beday!

♥siEha♥ said...

mrs.k n k.eli : tq anty2 semua..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails