Pentingnye Sarapan



Lebih 30% murid-murid sekolah di Malaysia tidak bersarapan sebelum pergi sekolah.Oooch!!sememangnye sarapan harus di terapkan dari sejak awal lg.Aku ingat lagi,dulu sebelum pergi sekolah,ibu mesti akan siapkan sarapan n bekalan untuk kami adik beradik.Walaupun ibu seorang yang berkerja,tapi tanggungjawab menyediakan sarapan dan makanan untuk kami sekeluarga tidak pernah diabaikan sehingga ke hari ini.
Jadi,tidak menjadi masalah atau alasan untuk seorang ibu yg berkerjaya untuk menyediakan sarapan untuk anak-anak sebelum ke sekolah.Sarapan yang simple2 dah memadai untuk anak2 mengalas perut mereka sebelum waktu rehat.
Pucuk pangkal nye hati.Rajin dan malas je nak sediakan sarapan dan memasak ni.Mmg lebih puas hati lagi memasak sendiri untuk keluarga nie.
Tapi,sekali sekala tu mmg ade rase nak makan luarkan.Itu sudah semestinye.
Pucuk pangkalnye,tepuk dada tanye selera.




 Sandwich Telur Roti Gandum
 Salad,tomato,sos thousand island...mmg...bluurrpp..
 Sarapan yg simple tapi mengeyangkan....mmg best..









p/s : Sandwich fav HB..tp,klau sandwich guna telor rebus yg hancur2 lagi die suke...yg nie style lain skit.Kena bijak "mengexplore" untuk menarik minat anak-anak.


p/s : HB kt xnak sarapan kat umah.Nnt lewat p sekolah.Coz lepas sarapan die mesti nak masuk toilet.hehehehe...kadang2 tapau je wat p sekolah.








new collections from..jom singgah2 cuci mata..cantek2.. http://amienanacollections.blogspot.com/ 
klau berkenan klik2 la yea..

5 comments:

ajumohit said...

hmmm sedapnya sandwich tu, mmg betul breakfast tu penting kan siha..anak2 aju dibekalkan dan roti dan sosej je pg2 hhuh

sha a.s said...

Sha pn wajib sarapan...x lunch xpe...tp sarapan mesti!

fazilzura said...

betui2 , sarapan tu penting...

zaidah said...

anak zai memang nak sarapan klu tak buat akan tanya....walaupun sekadar air milo cicah ngan biskut jacobs...

b a m b a m ' s said...

kita dulu..mak x smpt wat bekpes..kasi minum air milo jek!

membesar bagai juara! ngeheheh

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails