"Wajah Segar dgn Facial Muka"

salam...salam......:flower:

entry kali pasal kecantikan...:11:u olls ladies 4 sure suke bl ckp pasal kecantikan kan....sy pun suke...last weekend pun sy br je wat beauty spa...nie 1st time wat slps besalin..b4 this mmg dah sll wat pun...mark 2 my mr.hubby..coz evrytime sy p wat beauty spa...xpenah miss temankan...walaupun kekadang2 tu smpai ngantuk2 tunggu...hehehe..cian die...even skrng nie kami dah ade amie pun...kedua2nye la yg tepaksa tunggu...they olls nak ikut gak teman kan...thanks sgt2 coz alwez support mommy...mmmuuaahh!!!smpai amie tetido2...uhh..anak mommy...so cute...!!comei cam kitty nie sleepzZz


begambo nie sblm wat treatment lg...amie yg xnak dok diam tu..

sebelum...selepas..xdak!!haha



and..dpt plak artikel pasal facial ni...baca la..:3:

Anda pasti sudah pernah mendengar kata facial, tapi tahukah Anda apa maksud dari kata tersebut?.Facial sebenarnya sebutan yang sering digunakan untuk menyingkat facial care atau perawatan wajah. Facial care tersebut bertujuan untuk membersihkan wajah lebih efektif (deep cleansing) dengan aturan main tertentu. Berikut beberapa informasi untuk Anda mengenai facial care :

Tidak untuk Semua Jenis Kulit
Facial care tidak bisa diberlakukan untuk semua jenis kulit. Hanya orang dengan jenis kulit normal yang dapat melakukan facial care setidaknya sebulan sekali. Sementara mereka yang mempunyai masalah kulit (kulit berminyak) disarankan untuk berkonsultasi dulu ke dokter kulit agar tidak salah melakukan perawatan.
Facial Care untuk 30 Tahun Keatas
Perawatan wajah yang lengkap (terdiri dari membersihkan wajah, peeling, massage, masker hingga penguapan) baru dibutuhkan oleh perempuan usia di atas 30 tahun. Di umur ini tumpukan sel kulit mati sudah lebih tebal karena proses penuaan mulai datang. Kerja hormon pertumbuhan juga pelan-pelan menurun. Perawatan wajah akan berguna karena kulit mati akan terangkat secara optimal.
Langkah Facial Care
1. Bersihkan wajah menggunakan cleanser.
Tujuannya untuk mengangkat sisa-sisa kotoran yang masih menempel di wajah sebelum masuk ke tahap deep cleansing. Produk cleanser harus disesuaikan dengan jenis kulit Anda agar tidak terjadi iritasi dan berdampak buruk pada kulit.
2. Pemberian toner
Fungsinya untuk mengembalikan kelembapan kulit wajah yang terangkat oleh cleanser sebelumnya.
3. Scrubing dan penguapan
Untuk memastikan wajah benar-bernar bersih lakukan scrubing yang akan mengelupas sel-sel kulit mati sehingga wajah kelihatan lebih cerah dan bersih. Biasanya scrubbing dilakukan lebih lama dan ditekankan di bagian wajah yang berminyak atau terlihat kusam terusama di daerah T. Sementara penguapan setelah scrubbing akan membuat pori-pori wajah semakin terbuka sehingga komedo lebih gampang dikeluarkan.
4. Masker
Sebelum wajah ditutup masker, lakukan dulu pijatan ringan untuk melancarakan peredaran darah sehingga nutrisi ke dalam kulit terserap lebih baik. Masker akan bekerja menutup pori-pori sekaligus mengangkat lebih banyak lagi kotoran.










:pandaGeli_19:
ok..dah cantik jgn lupe click nuffnang i tau...syg u olls!!:16:

2 comments:

Miss Q said...

ohh.. dan, x bole tonyoh kuat2 kat muka. kena guna jari kelingking, jari manis, and jari hantu saje untuk mencuci. jari telunjuk, kita suka tekan kuat2. x bole

sekadar menambah!

♥siEha♥ said...

btl2...btl tu Miss Q..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails