"13 Cara Jadi Pasangan Romantik"




adakah anda dan pasangan anda pasangan yg romantik??owng puteh kt ala2 "Loving Couple"...hohoho...:pompom:

ada couple mase becinta romantik...lps kawen xromantik(tp,kami tidak yea..)
ade dua2 pun tidak...
xsemestinye dah tua xleh romantik kan??..ade bnyk je skrng yg kite tgk pasangan veteren yg romantik...jln pegang2 tgn,shopping same2,dinner same2...
nie terpulang pd pasangan tu sndr...dan bagaimana kite sndr melatih diri kite dan pasangan kite utk romantik..
klau u olls tanye aku?adakah aku n Mr.Hubby pasangan yg romantik??
jawapan mesti la OFF COURSE!!!YEAH!:pandaGeli_08:sudah semestinye...tu adalah pasti!!
pnjng lak intro die...jom kt tgk ape petua2 yg aku dpt nie...


:flower:

1-Ucapkan “I Love U”, sekurang-kurangnya sekali sehari. Ketahuilah bahawa pasangan anda memang perlu mendengarnya selalu.Kite akan merasa tenang apabila mendengarnye.

2-Ciuman dan pelukan setiap kali ingin berpisah dan bertemu kembali.(utk pasangan yg dah berkwen je yea...xpasal2 kena tangkap kering nnt...T______T) Hadiahkanlah si dia pelukan dan ciuman buat si dia ketika mahu ke tempat kerja dan setelah pulang ke rumah.

3-Layanilah pasangan anda seperti anda melayannya ketika sedang asyik bercinta dahulu. Perbetulkan kedudukan tali lehernya sebelum dia ke pejabat dan berpegangan tangan sentiasa walau ke mana pun anda berdua pergi.Jgn layan mase becinta je...lps kawen lg kena bnyk layan tau..

4-Janganlah terlalu cerewet. Biarkan sahaja tabiat buruknya selagi tabiat tersebut tidak mengganggu hubungan anda berdua. Dari semasa ke semasa berusahalah untuk menghilangkan tabiat yang tidak anda gemari itu. Cubalah sedikit demi sedikit agar si dia tidak terasa. Berkat kesungguhan, kejayaan pasti menjadi milik anda.

5-Sentiasa berfikiran positif. Daripada terlalu memikirkan perkara-perkara remeh tentang si dia yang kurang anda gemari lebih baik anda tumpukan kepada kelebihan serta kebaikan si dia. Dengan cara ini, anda akan lebih menyayanginya dan begitu juga sebaliknya.

6-Jika sedang marah, jangan sesekali cuba bercakap dengannya. Tinggalkan sebentar si dia sambil anda tenangkan fikiran. Berbincang ketika marah hanya akan memburukkan lagi keadaan. Oleh yang demikian, setiap kali anda rasa marah dengannya, ambil masa beberapa minit untuk keluar daripada perbincangan tersebut dan kembali setelah perasaan anda kembali tenang.

7-Jangan sesekali menggunakan kelemahannya sebagai senjata untuk menentang mereka. Hal ini akan membuatkan si dia tambah benci pada anda dan secara automatik kasih sayang antara anda berdua akan berkurangan dan lama-kelamaan akan hilang tanpa anda sedari.Jgn suke ambil kesempatan di atas kebaikan si dia.

8-Utamakan yang tersayang dalam apa-apa hal sekalipun. Misalnya jika anda perlukan teman untuk ke satu-satu tempat, ajaklah si dia dahulu sebelum anda mengajak rakan sepejabat.Jangan harap la Mr.Hubby aku nak bagi aku kuar sndr w/p ade transport sndr...kena bekepit je...so sweet..i LiKe!

9-Hormatilah pasangan anda. Jangan sesekali bongkar kelemahan si dia kepada rakan-rakan walau pun kepada rakan karib anda. Setiap kali berbual-bual dengan rakan-rakan tentang pasangan, sentiasalah katakan si dia adalah pilihan terbaik anda dan anda berdua saling sayang-menyayangi.Kerana dialah yg terbaik utk kita...

10-Sentiasa cari masa untuk bersama. Pastikan anda ada masa untuk bersamanya setiap hari. Lebih banyak masa dapat anda luangkan bersamanya, lebih erat hubungan anda berdua.Menonton besama,makan bersama...bnyk lg acara blh dilakukan bersama...

11-“Maafkan saya.” Jika bersalah, janganlah teragak-agak untuk meminta maaf. Namun, setiap kali anda meminta maaf setelah melakukan kesilapan, sematkan dalam diri itulah kali terakhir anda melakukannya. Mintalah maaf dengan bersungguh-sungguh dan berjanjilah pada si dia yang anda tidak akan mengulangi kesilapan lalu. Ketika meminta maaf jangan sesekali gunakan perkataan ‘tapi’ misalnya, “Saya minta maaf tapi ...” Hal ini kerana perkataan ‘tapi’ hanya akan membuat si dia berfikir dua kali untuk memaafkan anda.

12-Pujilah si dia selalu. Manusia tidak kira tua ataupun muda memang suka dipuji. Kata-kata pujian pada pasangan akan membakar semangatnya untuk sentiasa bersama anda.

13-Jika anda sering mengucapkan terima kasih pada juruwang, pemandu teksi, pelayan restoran apa kata kalau anda teruskan amalan berterima kasih ini pada pasangan. Tentu si dia akan rasa anda lebih menghormatinya.

Terima Kasih!Terima Kasih!:42:


:kiss:Syukur sgt tuhan memberi insan yg snts menghargai dan menyayangi diriku ini...yg sentiasa membahgiakan hidup ini..Dia la insan yg terlalu istimewa dlm hidup ku...selepas kehadiran putera kami,kehidupan kami bertambah2 ceria...doakan yea kawan2 supaya hidup dan keluarga kami snts dirahmati dan diberkati...dan tiada hasat dengki dr anasir2 luar....hahahahaha...(dr feeling2 trs ganas plak)blogger-emoticon.blogspot.com






nota kaki:abaikan gambar diatas hanya sebagai gambar hiasan...hik hik

5 comments:

Aie Seifer said...

gambar hot2..hehe

~eZmALiZa~ said...

sukenyer tips nih!! hehe.. :)
akan dipraktikkan bile kawen nt..hehe.. :)
gatainyer ezma.. :P

♥siEha♥ said...

aie:i Like hot!!that why we'r romantik in hot!!hehe

ezma:bgs tu ezma...xsalah berangan tuk pekara yg baik...

LYaFRINA said...

waa.. romantiknya pic ats skali tu.. kalo msuk im yours aritu, konfem leh mnanh. hehee

♥siEha♥ said...

tq...ms tu xde blog lg...2 la..klau tau dah lame dah join blog nie...bt mase x mengizinkan..huhuhu..nnt wat contest lg..leh join..hehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails